co to jest pozycjonowanie i optymalizacja?

SŁOWNICZEK COPYWRITERA, CZ. 2

O co chodzi z meta tagami? Czym jest to całe pozycjonowanie? I na czym polega marketing wirusowy? O tym w dzisiejszym wpisie – aspirującym copywriterom i osobom głodnym ciekawostek wyjaśniam znaczenie podstawowych słówek z copywriterskiej branży.

Marketing szeptany

– działania marketingowe, który celem jest dotarcie do odbiorcy bezpośrednio, niby spontanicznie. Chodzi o to, by konsumenci przekazywali sobie wzajemnie opinie o produkcie. W praktyce często wygląda to tak, że opłacone osoby w odpowiednich tematycznych wątkach na forach polecają produkt czy usługę, piszą o nim opinie (oczywiście, udając przy tym zwyczajnych konsumentów).

Marketing wirusowy

– tworzenie na tyle ciekawych lub kontrowersyjnych treści, aby zostały one potem podawane dalej przez internautów, polecane. Oczywiście, zazwyczaj treści te zawierają elementy reklamowe.

Meta tagi

– znaczniki strony ukryte w kodzie strony i zawierająca informacje o tej stronie – przede wszystkim tytuł, opis i słowa kluczowe. Mają bardzo duże znaczenie i dla wyszukiwarek (na ich podstawie roboty wyszukiwarek wiedzą, co na danej stronie się znajduje) i dla użytkowników wyszukiwarek, którzy na podstawie tych danych wyświetlanych w odpowiedni na ich zapytanie decydują, czy wejść na daną stronę czy nie.

Naming

– z angielskiego nazywanie, nadawanie nazw, czyli po prostu wymyślanie unikalnych, chwytliwych, ciekawych, łatwych do skojarzenia, zapamiętania nazw. Chodzi zarówno o nazwy produktów i usług, jak również i o nazwy firm. Copywriter powinien wymyślić te nazwy tak, by pasowały nie tylko do produktu czy specyfiki marki, ale także by przemawiały do docelowej grupy klientów.

Optymalizacja strony

– dopracowanie kodu i treści strony w ten sposób, by była ona dobrze widoczna w wyszukiwarce (czyli po prostu zajmowała wysoką pozycję), a także po to, by wyskakiwała w odpowiedzi na konkretne zapytania

Pozycjonowanie

– zabiegi mające na celu podwyższenie pozycji strony w wyszukiwarkach. W praktyce termin używany zamiennie z „optymalizacją”.

Precle

– krótkie nasycone słowami kluczowymi teksty mające za zadanie podbić pozycję strony. Precle pisze się typowo pod roboty Google, raczej nie nadają się do czytania przez ludzi, bo przeważne są zwykłym laniem wody, które nic nie wnosi.

Przeczytaj też: Słowniczek copywritera cz. 1